Aasta alguses lahkasime meeskonnaga müüti, et tööturul on piisavalt kogenud tööjõudu ning värbamine on lihtne. Oma kogemustele tuginedes nägime, et paraku ei vasta see tõele. Kasvav töömaht värbamisagentuurides kirjeldab olukorda väga hästi. Ettevõtjad on ise väga agarad kontakteeruma agentuuriga, et kaasata välist abi värbamisel. Spetsialistide leidmine on keeruline ning veel keerulisem on veenda juba väga edukas ja hubases ettevõttes töötavat kandidaati vahetama töökohta ajal, mil endiselt pea kohal pöörlemas paks must ebakindluse pilv majanduse ning tuleviku osas.
Kui oled täna otsustanud oma meeskonda kasvatada ning tahad alustada otsingut kõrgharitud spetsialistile, siis millega peaksid kindlasti arvestama? Toome välja kolm olulist punkti, millega tasub arvestada, kui plaanis värbama hakata.
1. Varu aega ning alusta protsessi nii vara kui võimalik
Kui oled otsustanud värbamisprojekti ise läbi viia, pead arvestama kindlasti sellega, et umbes 30 kandidaadiga listi koostamiseks ning nende kandidaatide läbi käimiseks võib kokkuvõttes kuluda ligemale 40-50 tundi. Kõikide muude kohustuste kõrvalt võib nii ajanõudliku projekti läbiviimine olla ettevõtjale vastuvõetamatu. Sellest tulenevalt, võib tekkida huvi ja vajadus kaasata välise abi näol värbamisagentuur. Ka värbamisagentuurides on tööturu olukorrast tingituna suuremad töömahud ja paraku ei ole võimalik kõikide projektidega koheselt aidata ning võite sattuda ootejärjekorda, mis on kohati 3-4 nädalat. Selleks ongi oluline alustada projekti planeerimist, koos agentuuriga või ilma, võimalikult vara.
2. Ole valmis kandidaatide ootustele vastu tulema
Tulenevalt olukorrast on ka kandidaatidel soodne võimalus aktiivselt kaasa rääkida töölepingu tingimustes. Kandidaadid on väga nutikad ning teavad oma väärtust paremini kui keegi teine. Kui oled oma nõudmistes kindel ning soovid kogenud kandidaati, siis ole ka valmis pakkuma vastavaid tingimusi ning läbirääkimisi pidama tingimuste osas, kui sobiv kandidaat on huvi üles näidanud. Mõtle juba eelnevalt läbi palk, boonused ja muud tingimused, mida oled valmis pakkuma, et vältida ootamatusi või ebakindlust läbirääkimistel kandidaatidega.
3. Otsusta kiiresti
Halvast tööandjast võib veel halvema maine külge saada see tööandja, kes kandidaadid ripakile jätab ning oma otsust kiirelt ei langeta, eriti siis kui sobivad kandidaadid on juba tööandjaga kohtunud. Otsusekindlus tekitab kandidaadis usalduse ning kahtlemata ka hea tunde, kui on valituks osutunud. Kui värbamisprojekti raames on kandidaatidele lubatud tagasiside, mida ei tule, on suurimaks kannatajaks tööandja maine tööotsijate seas. Suurem osa spetsialiste on mingil hetkel õppinud või töötanud koos, seega levivad negatiivsed uudised väga kiiresti ja kaugele just samas valdkonnas töötavate spetsialistide hulgas. Samas tasub vältida meeleheitlikke otsuseid, mis võib viia vale kandidaadi värbamise ning hiljem lisa investeeringute vajaduseni, et leida sobivam kandidaat.
Sihtotsing ning värbamine on ajamahukas töö ja kui vähegi võimalik, delegeeri see ülesanne partnerile, kes värbamisega igapäevaselt tegeleb. Oleme oma töö keskendunud selle, et tuua kliendile 2-3 parimat kandidaati, kelle vahel klient oma lõplikku otsuse langetada saaks.
Loodan, et leidsid siit väärtuslikke mõtteid, mida enda ettevõtte kasvuks ära kasutada. Kui soovid rohkem infot meie tööpõhimõtete kohta, võta meiega ühendust ja meie kliendihaldurid saavad tutvustada, kuidas oma kliente värbamisel aitame.
- Loe postitust: Tagasiside olulisus
- Loe postitust: Mida kandidaadid tegelikult tööintervjuude juures oluliseks peavad?
- Loe postitust: Mis on värbamisagentuur ja kuidas selle abil leida endale uued väljakutsed?
- Loe postitust: Miks talendid lahkuvad töötl?